tulisan jalan

Saya merupakan agen Shaklee anda bagi penghantaran ke seluruh Malaysia. COD sekitar Gombak, Istana Budaya dan Dayabumi.
Untuk maklumat lanjut dan cadangan pengambilan vitamin yang sesuai mengikut keperluan dan budget, sila hubungi saya.

cadang

Tercari-cari vitamin apa yang sesuai untuk diambil sekarang? Klik sini untuk cadangan pengambilan vitamin yang sesuai.

Friday, July 11, 2014

Set Sendi untuk Legakan Sakit Lutut



Vitamin Terbaik untuk sendi dan sakit lutut

Sebelum bercerita lebih panjang, elok kita tahu serba sedikit tentang sakit di bahagian sendi. Sakit sendi biasanya kerap berlaku kepada warga emas yang berusia 50 tahun ke atas. Mempunyai masalah obesiti dan mengalami kecederaan sendi juga menjadi antara penyebab sakit sendi.

Sakit sendi atau juga dikenali sebagai osteoartritis bermula dengan penghausan tulang rawan pada sendi. Tulang rawan bertindak sebagai kusyen di antara sendi. Ia berfungsi menyerap kesan hentakan dalam pergerakan. Apabila tulang rawan menjadi nipis, hujung tulang akan bergesel di antara satu sama lain. Geselan inilah yang menyebabkan sendi menjadi sakit dan bengkak.


Masalah akibat Osteoartritis
  • Gangguan fungsi sendi akan mengehadkan pergerakan pesakit dan mengakibatkan masalah kurang upaya.
  • Kesulitan dalam melakukan aktiviti harian seperti berjalan, bersila, menaiki tangga, mencangkung dan sebagainya.
  • Terpaksa bergantung kepada orang lain untuk menjalani kehidupan harian.
  • Tekanan mental dan kemurungan.

Warga emas kerap mengalami sakit lutut kerana semakin berusia kepadatan otot bekurang dan kusyen sendi juga menipis. Ini juga berlaku kerana selain pengambilan makanan yang kurang nutrisi, terdapat juga makanan yang menyumbang kepada penurunan penyerapan kalsium oleh badan. Tanpa pemakanan yang cukup, rawan akan kurang berfungsi dan akhirnya rosak menjadi osteoartritis.

Sakit sendi lutut


Hati-hati ketika mendapatkan rawatan akibat sakit sendi kerana terdapatnya klinik-klinik yang kurang bertanggungjawab yang akan memerangkap pesakit dengan pemberian steroid. Pengambilan steroid yang berterusan boleh mendatangkan pelbagai komplikasi lain. Kebergantungan terhadap ubat penahan sakit pula akan merencatkan proses pemulihan dan ini akan menyebabkan sakit lutut yang sedikit pada awalnya akan berterusan dan menjadi kronik.


Set Vitamin semulajadi yang selamat dan berkesan

Sebelum sakit yang sedikit itu melarat dan menjadi semakin kronik, marilah kita ikhtiar mencegah dan merawat secara semulajadi. Set Sendi ini mengandungi 3 jenis vitamin yang bermanfaat untuk memulih dan mengekalkan kesihatan sendi kita dalam 3 langkah:
  1. Advanced Joint Health Tablet (AJHT) -  kandungan glukosakamina di dalamnya membantu mengekalkan tulang rawan yang sihat.
  2. Ostematrix - kalsium dengan magnesium dan vitamin D menguatkan tulang bagi mengelakkan osteoporosis.
  3. OmegaGuard – omega-3 yang membantu mengurangkan gejala sakit sendi dan sebagai pelincir bagi mengurangkan radang sendi.

Bantu ibu ayah kita dalam menjalani ibadah di bulan Ramadhan ini dengan lebih selesa. Jadikan set sendi ini sebagai hadiah tanda kasih sayang kita kepada mereka. Sesungguhnya nikmat kesihatan itu tidak ternilai dengan harta dunia.

Sihat Ceria
Jom order sekarang dan terus akan dipos kepada ibu ayah di kampung. Hanya klik butang order di bawah dan buat pembayaran melalui kredit atau debit kad. Boleh juga hubungi saya untuk pembelian ya.



Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Kedai Sihat & Cantik

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan:

Shaklee ID: 891971
asmaebiz@gmail.com
019-6027343
www.facebook.com/KedaiSihatCantik

2 comments:

zainul said...

penting makan joint healt muda2 ni, supaya tua2 tak lah sakit lutut sokmo. kitorg kalau travel mmg telan extra sikit kasik lancar byk berjalan kaki avg 20-30km per day!

Fatin said...

Set ni bukan untuk orang tua saje tau. Sesuai untuk semua peringkat umur. Saya pun amek setiap kali travel oversea :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...