tulisan jalan

Saya merupakan agen Shaklee anda bagi penghantaran ke seluruh Malaysia. COD sekitar Gombak, Istana Budaya dan Dayabumi.
Untuk maklumat lanjut dan cadangan pengambilan vitamin yang sesuai mengikut keperluan dan budget, sila hubungi saya.

cadang

Tercari-cari vitamin apa yang sesuai untuk diambil sekarang? Klik sini untuk cadangan pengambilan vitamin yang sesuai.

Thursday, February 27, 2014

Atasi Sembelit ketika Hamil dengan Vitamin Shaklee

Sembelit ketika Hamil


Sembelit dan kehamilan biasanya pasti berkaitan. Sembelit bukan satu penyakit tetapi merupakan satu gejala. Sembelit di kalangan wanita hamil berkemungkinan datangnya dari pelbagai faktor seperti kerisauan, kurang pergerakan fizikal dan diet yang kurang serat.



Kekurangan serat boleh ditingkatkan dengan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran. Minum air 2-3 liter sehari bagi membantu mengurangkan sembelit. Jika terasa hendak membuang air besar, terus ke tandas kerana semakin kita menahan, najis akan menjadi semakin keras. Ibu hamil juga memerlukan jumlah kalsium yang tinggi berbanding mereka yang tidak hamil. Pengambilan susu mungkin dapat membantu. Ini kerana, cara bancuhan susu yang salah boleh memusnahkan nutrisi di dalamnya.



Jika tidak mahu minum susu, pengambilan suplemen juga dapat membantu membekalkan kalsium untuk badan kita. Boleh cuba Ostematrix daripada Shaklee.



Kenapa Ostematrix?



Ostematrix bukan sekadar kalsium, tetapi turut mengandungi vitamin D, magnesium, zinc, boron, manganes dan kuprum. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama bagi mengoptimumkan penyerapan oleh tubuh badan kita. Magnesium membantu melembutkan najis di mana boleh mengelakkan sembelit terjadi.


Kalsium dengan magnesium membantu melembutkan najis


Cubalah untuk merasainya sebab saya sendiri buang air besar 3-4 hari sekali sebelum ini. Alhamdulillah selepas konsisten mengambil ostematrix sebanyak 4 biji sehari semasa hamil anak ke-4, masalah sembelit tiada lagi.

Jom order Ostematrix sekarang!


Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Kedai Sihat & Cantik


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Shaklee ID: 891971
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan:
Emel/Google Chat: asmaebiz@gmail.com
FB: Asmahizan Sahizah>
FB Page: Kedai Sihat & Cantik
Tel.No: 019-6027343

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...